biokväll

hej!

ikväll såg vi Iron Man 2. Faktiskt bra. Kanske inte som 1an, men den var längre och innehöll rätt så mycket mer!
Antes tjej Nina hade med sig 2 tjejkompisar, som säker är jätte snälla och verkar ärligt vara tokroliga, men som jag Hoppas för Allt i Världen att jag Slipper NÅGONSIN dela en biosalong med igen!
Snälla! Jag betalde 100 spänn, Plus Johan och Erikas biljetter, plus min Och Johans snacks.... och jag måste se deras sms lysa på mig, höra dom skratta, viska, PRATA i normal ton och almänt bara stöööööra allt och alla med ljud från allt det dom gjorde, såg, hörde och sa. Please...! Det var Jag som bjöd in Ante... Inte dom!
Om dom ska komma på något som JAG bjöd in till ska om väll ändå "behave"... asså... kommer inte på de svenska ordet.... men Inte vara så! Eller?
Men men. Annars verkar dom roliga, verkar ju ha sjukt kul tillsammans - även om det var just det som gjorde att jag ströde mif på dom (inte för att man inte får ha roligt under bio, men snälla)

Idag, förutom misstaget med brödrosten som ni kanske läst, så tränade jag vid elva, sen så åkte jag, Nisse, Thomas och Daniel (samma gäng som tränade) till Baugetterian och åt. Deras råvaror tog slut typ 10 minuter efter vi beställt och dom stängde för dagen. Där hade vi tur :P
Efter det så skulle Thomas leta solbrillor och jag passade på att göra en synkoll...
Jag var Nästan På Gränsen till NärSynHet.. Nästan... hade typ -0.2 ... va nu det betyder. Han sa att jag INTE behövde glasögon och att jag hade ovanligt bra och fin, både ögonglob, men även syn och reaktion i min ögon och att följa hans penna, lyse och finger. Kul kul :P
Jag beställde några bruna linser - kul att testa, och dom kommer inom 2 veckor. Då ska jag även lära mig sätta in dom ;P De kommer vara en liten styrka i dom, så jag ser bättre på långt håll i mörker - men det var bara pga linserna inte gjordes utan styrka då jag behövde en lite större storlek för mitt "blåa" i mina vackra "klara ögon" var större än hos.. er.. :P *suckers!* haha närå - men ärligt! Mina ögon "lyser" tydligen i ljus. Kul att höra. Säkert bara smöra in sig så man ska köpa linser!
De par jag fick pröva var lite svagare brunfärg och gjorde mina ögon mer grönaktiga - men det var sjukt coolt att se!

Nu är klockan 4a på Torsdagsnatten! Imorgon blir det fest hos Johans lilla Tony :P Hoppas på att det ska bli kul!
Själv sitter jag och har tagit ett glas vin och har kollat på YouTube. Allt från de som hoppade från Twin Towers 9 sep 2001 till detta;
http://www.youtube.com/watch?v=15TSEKXXIvI
Och jag ber er bara detta - Kolla hela. Inte dömma.
Om ni inte redan fattat det innan ni kollar så handlar det om Michael Jackson! Ni får ju gärna skicka vidare eran kunskap och få folk att sluta tro, spekulera, fantisera och helt enkelt hitta på andras eller egna historier!
Tror ni mig ändå inte, eller att Någon ifrågasätter vare sig Dig eller Mig... Det finns mer. En lite mer informationsaktig video är denna;
http://www.youtube.com/watch?v=X7F3calBvRY
dock är den inte bra, enligt Mig, fören 1.30. För det menar jag inte att ni Inte ska se hela! Men det är intressant... Jag är Helt Chockad över vad folk Inte vet... Det är ju nästan lika vanligt som cancer! Fast på huden - hur kan folk ha missat?

Men Men... Ni vet vad jag tror och att det är Han som är min frälsare... Tycker man jag är för mycket, så visst. Men låt honom vara då. Skicka gärna de här videorna till Danne - Nisse och Thomas ;P Vill inte han ska acceptera honom, men förstå!

Om jag ska vara helt ärlig, jaa jag vet att jag pladdrar på, så tror jag att Michael var aningen autistisk. Han klarade inte av att vara runt nya människor, visste inte hur man skulle öppna upp sig eller få riktigt kontakt, ha en konversation eller acceptera vissa mänsikor. Jag tror Inte att allt handlar om att han hade det jobbigt som barn. Även om han blev helt ignorerad av sin pappa så hade han ändå 8 syskon, kusiner, sin familj och andra runt sig. Oavsett om de var vuxna personer han blev tvugen att umgås med och runt under sin mognadstid så tror jag Inte att man blir så extrem som Michael ändå var! Han borde väll bli mer öppen då, beredd på omgivningen och mer utåtgående. Kolla bara på Drew Barrimore, eller hur hon stavas... Hon hade visserligen drogproblem - men det tror jag Michael mitt hjärta också hade!
Om han var autistisk och hela tiden ha blivit sett som en objekt för Alla som tjänar in pengar, dansa, sjunga och ge familjen sitt leverbröd så är det just det som man håller sig till. Mer vet man inte och mer Vågar man inte! Men ju mer att han växte desto mer blev han tvungen att även växa upp mentalt som resten av sin omgivning! Han bodde HEMMA när hans Thriller album släpptes och slog ALLA rekord! Han var inte redo att flytta ifrån, växa upp, klara sig själv och bli helt helt ensam. Att lära känna nya personer var så himla svårt för honom! Olika personer hade kommit och gått hela hans liv, innan han ens vågat öppna upp sig lite!
Jag har hört på band då han talar illa om de vänner som man tror stod honom närmast, Diana Roll och Elisabeth Taylor bla. Dem verkar vara bara som de kompisar vi har, som vi kan festa med ibland, men inte umgås med så mycket på fritiden med pga att de helt enkelt är För Olika. Man försöker och vill, men man kommer bara till en viss gräns.
Det han även sa på några av de inspelningarna på bandet ingav också hur sjukt ensam han var. De vi trodde var hans bästa vänner fanns tydligen inte där, och de gamla kärlekarna som Brooke Shields fortsatte sina liv med andra och växte upp, fick familj.. Medan han inte kände sig redo, vågade inte ta klivet ut i vuxenvärlden.
Michaels alterego var på scen - gjorde precis som han blev lärd och gjorde allt för att bli älskad - kärleken han skulle få av sina fans och sin familj fick och skulle ge honom, Michael själv, det självförtroende han trodde han behövde för att ta nästa kliv och att växa. Men hur älskad han egentligen var och är så kunde hans sinne inte ta in det. Och det var just honom, den Michael som var så sjukt nervös, indragen, ledsen, blyg och rädd för sin omgivning som behövde verkligen den. Men ingen kom igenom skalet utom vissa vissa få... vad kunde de göra när hans alterego och pressen att bli större, bättre, tjäna mer, sjunga finare fanns inprentat i hans ryggmärg, hans sinne och hans rörelser? Just därför tror jag att han var autistisk. Han kunde verkligen inte mer än det han blev lärd när han var liten, vågade inte ta steget ut och Kunde inte ta till sig allas kärlek runt om honom!

Jaja.. Nu har jag pladdrat nog. Bra var han iaf och oavsett vad som kommer fram ang Allt som snackades och snackas om honom och vad som blir sagt och bestämt så är han min Första Kärlek och hans musik var och är allt för mig!
Nu är klockan snart tio i fem. Måste sova.

Världens Världens Sötaste och Underbaraste Johan måste få sig några pussar innan han ska på jobbet sitt!
Längtar tills jag gjort mig i ordning så jag får lägga mig och hålla om honom! Det bästa bästa bästa som finns. Känns så sjukt bra, skönt och lugnande att ni verkligen inte kan ana. Inte ens en kärleksfilm kan förklara hur Underbart det är att ha honom här!
Förlåt mitt hjärta om jag lät lite sur på bion, kom och tänka på det nu! Det var jag verkligen inte... var bara på ret- och dryg- humör!

Sleep tight
// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0